Hoe gedraagt een winkeldief zich en op welke wijze kun je als winkelmedewerker daarop reageren, zonder het te laten escaleren. Vaak lijkt het in de winkel een mogelijke voorbereiding op een diefstal, maar ook kan het onhandig gedrag van de klant zijn. Hoe ga je om met die verschillen en op welke wijze treed je op?
Gisteravond hebben we hiervoor een winkeldiefstal training verzorgd op de locatie van Albert Heijn in Callantsoog. 16 medewerkers van AH, Blokker en Budgetfood (Julianadorp) werden door de trainers meegenomen in de wereld van diefstal en agressie. Aan de hand van realistische simulaties die werden uitgebeeld door een acteur, werd aan de deelnemers geleerd hoe je het beste kunt optreden en wat je nu juist wel of niet moet doen.
Onderdeel van de training was het kunnen de-escaleren van de situatie. Heel vaak kan bij het aanspreken van een dergelijke klant een agressieve situatie ontstaan. Door verstandig te communiceren kan er dan weer controle verkregen worden. Tijdens de training was er veel ruimte om onderling in gesprek te gaan en de deelnemers kregen veel praktische adviezen.
Winkeldiefstaltraining organiseren
Wil je jouw medewerkers ook trainen in hun weerbaarheid en ervoor zorgen dat ze weten hoe om te gaan met agressief gedrag en winkeldiefstal? Neem dan contact met ons op.