Omgaan met agressie

De agressietraining is aan de praktijk gerelateerd. Dit zorgt ervoor dat deze goed aansluit op de behoefte van het bedrijfsleven.

Hoe ziet de agressietraining eruit?

Het grote dilemma is dat je graag de klant wilt begrenzen op het gedrag en tegelijkertijd klantvriendelijk wilt blijven. Je maakt kennis met een methode die recht doet aan de relatie met de klant en het stellen van grenzen. Hoe herken je een escalerende situatie, hoe beoordeel je de vorm en hoe keer je op effectieve wijze de situatie. Er wordt tijdens de agressietraining gebruik gemaakt van video en andere interactieve acties, zoals een rollenspel.

Wat ga je leren tijdens de agressietraining

Aan de hand van realistische simulaties ervaar je wat het is om in een agressieve situatie te komen. Wat is jouw reactie, hoe pak je het aan. Door de-escalerend optreden krijg je weer controle over de situatie. Er is veel ruimte om onderling in gesprek te gaan en de deelnemers krijgen beproefde adviezen. Vervolgens wordt daarmee getraind. De trainers zullen de mindset van deelnemers op positieve wijze beïnvloeden. Kortom, de agressietraining is anders, interactief en pragmatisch.

Werkwijze en aanpak

  • Duur training is 2 tot 3 uur
  • Ondernemers- of winkeliersvereniging
  • Gemeente of politie
  • Op locatie
  • Min. 15 en max. 30 deelnemers

Ja ik wil een agressietraining

Wil jij ook dat jouw medewerkers weten hoe ze moeten handelen als ze te maken krijgen met agressief gedrag? Vraag dan nu een agressietraining aan via ons contactformulier.